Vårutstillingen 2020 - heldigital koronaløsning

25. mai 2020

Vårutstillingen 2020

Vårutstillingen ved Einar Granum Kunstfagskole er tradisjon. Hvert år åpner skolen dørene og inviterer publikum inn til studentenes avgangsprosjekter og semesteroppgaver. Arbeidet med Vårutstillingen 2020 var igang, men så kom korona.

Over natten måtte studentene våre jobbe hjemmefra. Skolen kunne ikke planlegge et arrangement med hundrevis av besøkende inn i saler, verksteder, kuber og haller. For lokalene måtte forbeholdes studentene under strenger koronarestriksjoner.

Heldigital koronaløsning

Einar Granum Kunstfagskole er tradisjoner og nytenkning - på én gang. Da koronakrisa stod i veien for vårutstillingen i skolens lokaler, fant ansatte og studenter nye veier mot den største digitale markeringen vi noensinne har gjennomført på Granum: heldigital utstilling med åpningsseremoni på Facebook.

Vårutstillingen 2020 vises på gallerivekta.no

Utstillingen vises på Galleri VEKTAs nettsider. VEKTA er Einar Granum Kunstfagskoles visningssted utenfor skolens område. Galleriet gir studentene en mulighet for å oppleve hva som skjer med arbeider når de tas ut av skolens sammenheng og en mulighet å prøve noe helt nytt.

Når utstillingen åpner, blir sidene tilgjengelige her: gallerivekta.no/varutstillingen2020.

Følg åpningen på Facebook

Fredag 29. mai kl. 19:00 åpner Vårutstillingen 2020 på Facebook. Følg åpningen her: facebook.com/granumkunstfagskole/posts/digital åpning av Vårutstillingen 2020

Galleri VEKTA på Instagram

Følg Galleri VEKTA på Instagram: instagram.com/gallerivekta/