Erlend på Granumpodden og @granumkunstfagskole

11. januar 2024

2024 Om Erlend 01B
Granumstudent Erlend Mortensen. Foto: Privat

Førsteårsstudent Erlend Mortensen er en av to nye stemmer i Granumpodden denne våren. Han legger også ut bilder på skolens Instagram. - Jeg var aldri spesielt skoleflink, men siden Granum vektlegger ferdigheter og teknikk, bestemte jeg meg for å søke, forteller han.

Erlend på Instagram: @erlendo_art

Skolens instagram: @granumkunstfagskole

Fortell litt om jobben din med Granumpodden og på skolens instagramkonto.

- Som podcastansvarlig er jeg med på hele prosessen. Først velges gjest å samtaleemne. Deretter leser man seg opp på personen og finner spørsmål. Selve intervjuet er den enkle delen, om man er forberedt! Til slutt knipser jeg noen bilder og redigerer lydfilen, skriver en fengende overskrift/introduksjon og publiserer! Jeg har tidligere erfaring med musikkproduksjon, så lagde derfor musikken til podden.

Som instagramansvarlig tar jeg bilder og video av studentenes arbeider. Jeg redigerer og legger til tekst og er med på å drive selve kontoen.

Hvorfor valgte du å gå på Einar Granum Kunstfagskole?

- Jeg valgte Einar Granum Kunstfagskole fordi jeg ville forbedre mine tekniske ferdigheter, og bygge et større nettverk. Jeg var aldri spesielt skoleflink, men siden Granum vektlegger ferdigheter og teknikk, bestemte jeg meg for å søke!

Hva er det beste du har lært – så langt – på Granum?

- Så langt har jeg fått veldig mye bedre forståelse rundt menneskekroppen og perspektiv. Jeg har mestret kulltegning og mosaikk.

Har du noe tips til de som vurderer å søke på Granum?

- Stikk innom skolen og få en omvisning av alle mulighetene som finns her. Ikke vær redd for å stille spørsmål på mail/telefon.

Erlend Mortensen 01
Studentarbeid av Erlend Mortensen (2023) ved Einar Granum Kunstfagskole
Erlend Mortensen 02
Erlend Mortensen 03
Erlend Mortensen 04
Studentarbeid av Erlend Mortensen (20230) ved Einar Granum Kunstfagskole.
Erlend Mortensen 05