Forteller om skolehverdagen til fremtidens studenter

17. oktober 2023

2023 1016 Maria 01 Forside
Granumstudent Maria Ripsrud Fossum, 2023

Førsteårsstudent Maria Ripsrud Fossum lager ukentlige innlegg på skolens instagramkonto. - Jeg tenker på hva fremtidens studenter ønsker å få innblikk i, forteller hun.

Navn: Maria Ripsrud Fossum
Utdannelse: Einar Granum Kunstfagskole (2023-)
Maria på Instagram: @mariaripsrudfossum
Skolens instagram: @granumkunstfagskole

Du lager ukentlige innlegg på skolens instagramkonto, fortell om hvordan du jobber med dem.

- Når jeg skal lage innlegg til skolens Instagram så tenker jeg ofte på hva de neste studentene på skolen ønsker å få innblikk i, og går ut ifra det. Slik at folk som vurderer å søke lett kan se hvordan vi har det på Granum!

Hvorfor valgte du å gå på Einar Granum Kunstfagskole?

- Jeg valgte å gå på Granum fordi jeg har drevet med kunst hele livet og endelig bestemt meg for at dette kommer til å gjøre meg lykkelig. Jeg leste om hva denne skolen hadde å tilby, og så føltes det ut som det eneste riktige valget.

Hva er det beste du har lært – så langt – på Granum?

- Det beste jeg har lært på Granum er at kunstnere trenger tid. Her skjønner alle hva du snakker om når du sier du trenger tid, eller en pause, eller å fokusere på noe. Dette er en skole som faktisk tillater måten jeg fungerer på. Tidligere har jeg tenkt at jeg bare fungerer annerledes, men plutselig er jeg på en skole der mange andre ligner meg.

Har du noe tips til de som vurderer å søke på Granum?

- Gjøre masse research, les på nettsiden og sjekk ut @granumkunstfagskole Instagram. Gjør deg kjent med skolen og vurder om det passer inn i det du er ute etter.

Maria 01
Instagramfoto av Maria Ripsrud Fossum, 2023