Hedda er studentassistent i granumbiblioteket

07. mars 2024

Hedda 01
Granumstudent Hedda Tvedt. Foto: privat

Hedda Tvedt jobber som studentassistent i skolens bibliotek og studere på førsteåret her på Einar Granum Kunstfagskole. - Jeg merker at den tekniske innføringen i tegning og anatomi vi fikk i høst har vært veldig nyttig for videre arbeid, forteller hun.

Hedda på Instagram: @heddatvedt

Skolens instagram: @granumkunstfagskole

Boksamlingen til granumbiblioteket er bygget opp av de ansatte, flere av bøkene er kjøpt på reiser. Biblioteket er et koselig sted der det er lov å ta seg en kopp kaffe eller te samt en brødskive, mens man leser. Det brukes også til møter og foredrag.

Fortell litt om jobben din på skolens bibliotek:

- På skolens bibliotek er jobben min å holde orden i hyllene slik at det er hyggelig og oversiktlig å være der. Hver måned velger jeg ut bøker fra biblioteket og skriver litt om dem, slik at medstudenter og andre får lesetips og innblikk i hva som finnes der inne i hyllene.

Hvorfor valgte du å gå på Einar Granum Kunstfagskole?

- Etter videregående hadde jeg lyst til å fortsette med noe kreativt, og utforske forskjellige teknikker og medier. Jeg kom frem til at en fagskole ville være et fint sted for det, og jeg valgte Granum etter å ha fulgt litt med på skolens Instagram!

Hva er det beste du har lært - så langt - på Granum?

- Jeg merker at den tekniske innføringen i tegning og anatomi vi fikk i høst har vært veldig nyttig for videre arbeid, og det har også vært fint å få prøvd ut så mye forskjellig gjennom valgsfagsuker og workshops.

Har du noe tips til de som vurderer å søke på Granum?

- Hvis du har mulighet til å komme innom skolen, for eksempel gjennom kveldskrokien, så kan det være en fin måte å bli bedre kjent med Granum på og se hva studentene arbeider med i de andre klasserommene!