Hvorfor studere ved Einar Granum Kunstfagskole?

27. mars 2018

Skjermbilde 2018 03 27 Kl 20 03 27

- Å studere ved Einar Granum Kunstfagskole er veldig utfordrende men også veldig morsomt, sier August Nordthug. Han er andreårsstudent og deltar i en workshop i portrettmodellering med faglærer Morten Hansen når han blir bedt om å fortelle hvorfor han har valgt å studere visuelle kunstfag.

Skolen gir meg grunnkompetanse innen kunstfag

Førsteåresstudent Kjersti Synneva Moen arbeider med tresnitt i skolens grafikkrom når hun forteller at studiene gjør det mulig å gjøre alvor av det som hele tiden har vært en hobby. - At du i tillegg får vi innblikk i flere ulike kunstformer liker jeg veldig godt, sier Kjersti.

- Jeg valgte Einar Granum Kunstfagskole fordi jeg er interessert i en grunnkompetanse innen kunstfag, sier Mathias Oldani. Han er studerer på førsteåret og er spesielt interessert i tegning og maling.

Samfunnet trenger folk med kunstutdanning

- Samfunnet er avhengig av folk med kunstutdanning, sier andreårsstudent Silje Kjørholt. Kunstnere er bedre enn andre fagfolk til å lese sin egen samtid mener hun.

Videoen "Hvorfor studere ved Einar Granum Kunstfagskole" er laget av Daniel Øverland i Manta Design.