Jørgen på @granumkunstfagskole

15. januar 2024

2024 Om Jørgen 01
Granumstudent Jørgen Bryn. Foto: Even Baardseth

Førsteårsstudent Jørgen Bryn er en av flere studenter som legger ut bilder på skolens instagram denne våren. - Det sosiale er kanskje det beste med skolen. Å finne et sted med så mange likesinnede er utrolig deilig og befriende, sier han.

Jørgen på Instagram: @jorgenbryn

Skolens instagram: @granumkunstfagskole

Fortell litt om jobben din på skolens Instagramkonto.

- På Instagram så er jobben min å poste regelmessig innlegg om det som foregår på skolen. Oppgaven er å vise seerne og interesserte hvordan vi studentene har det og hvordan hverdagen er her på Einar Granum Kunstfagskole.

Hvorfor valgte du å gå på Einar Granum Kunstfagskole?

- Jeg ble tipset av min kunstlærer i Trysil om å gå på skolen. Jeg visste ikke at det var mulig å gjøre karriere som kunstner, men etter at nye dører hadde åpnet seg ble det klart at Granum var stedet jeg skulle tilbringe mine neste to år.

Hva er det beste du har lært – så langt – på Granum?

- Jeg synes fargeteori har vært det mest spennende så langt på skolen. Jeg gikk inn med en forventning om at jeg hadde en viss peiling på hva faget gikk ut på, men tok feil. Jeg ble møtt med et utrolig mektig og givende tema som har påvirket synet mitt på kunst og den kunsten jeg lager selv på en svært positiv måte.

Har du noe tips til de som vurderer å søke på Granum?

- Hvis du er interessert i kunst ville jeg ikke nølt med å søke. Om du tegner, maler, jobber med tredimensjonal kunst eller kun har lyst til å lære mer om alt, ville jeg absolutt søkt. Jeg har ikke angret ett sekund. Einar Granum Kunstfagskole er et sted som allerede har gitt meg utrolig god læring og muligheter som jeg ikke ville vært foruten. Det sosiale er kanskje det som er det beste med skolen. Å finne et sted med så mange likesinnede er utrolig deilig og befriende.

JB01
Studentarbeid av Jørgen Bryn (2023) ved Einar Granum Kunstfagskole
JB02
Studentarbeid av Jørgen Bryn (2024) ved Einar Granum Kunstfagskole.
JB03
Studentarbeid av Jørgen Bryn (2023) ved Einar Granum Kunstfagskole