Takk for en fantastisk festival!

03. mai 2018

Clara Doupovec
Andreårsstudent Clara Doupovec hadde hovedansvaret for dekor, studentutstillingen og dagprogrammet under Granumfestivalen 2018. Foto: Alexandra Oliveira

Granumfestivalen 2018

Lørdag 28. april inviterte studentene ved Einar Granum Kunstfagskole for tiende år på rad, til festival på skolen. I god jubileumsånd ble festivalen utvidet til en heldagsfestival med utstillinger, konserter, workshops, mat, bar, klubb og ikke minst - god stemning.

Clara Doupovec (bildet) er andreårsstudent med fordypning i tegning og hadde hovedansvaret for dekor, studentutstillingen og dagprogrammet under Granumfestivalen 2018.

- Det er viktig med et slikt arrangement på en kreativ skole for å få innblikk i den mer organisatoriske bransjen, sier Clara.

- Arbeidet med festivalen er en fin måte å bli kjent med hverandre på tvers av trinnene. Jeg var også med i 2017 og det var både veldig gøy og lærerikt.

Tema: Natur

I år valgte studenten naturtema for festivalen. Det ble holdt foredrag om miljøaktivistisk kunst , kurs i fermentering og hele skolen ble laget om til en åndende organisme.

Clara var ansvarlig for dekoren og dagprogrammet. - Det var viktig for meg å skape en arena for de forskjellige kunstneriske uttrykkene og at terskelen ikke skulle være for høy fordi dette er studentarbeider. Granumfestivalen skal være en felles plattform for studenter og publikum.

Hva har du lært av arbeidet med Granumfestivalen?

- Jeg har hatt det gøy! Og så er det en bra erfaring. Jeg har organisasjonserfaring fra tidligere, men det har vært morsomt og kunne bruke dette i en kunstnerisk kontekst, forteller Clara Doupovec.

Finn ut mer om festivalen på facebooksiden til Granumfestivalen 2018.