Veien videre: Cecilie Holmboe

07. oktober 2021

Cecilie Holmboe
Tidligere student Cecilie Holmboe. Foto: Magnus Torsne

Tidligere student Cecilie Holmboe er interiørarkitekt og driver sitt eget interiørfirma i Stockholm. - Fokuser på det som kiler litt ekstra i magen, råder hun.

ALDER: 36
UTDANNELSE: Einar Granum Kunstfagskole (2007-2008), Bachelor IA ved Kunsthøgskolen i Oslo (2008-2011), Master In Space ved Konstfack i Stockholm (2011-2013)
YRKE: Interiørarkitekt SIR/MSA hos Holmboe Interiors AB
NETTSIDE: holmboeinteriors.com og @holmboeinteriors

Hvorfor valgte du Einar Granum Kunstfagskole?

Granum ble et første steg for meg mot å skifte studieretning etter å ha sluttet på allmennlærerlinjen på Høgskolen i Oslo og var en arena for meg å få utforske å jobbe med forskjellige kreative emner.

Hva er dine beste minner fra studietiden på Granum?

Å bli kjent med likesinnede, være del av et kreativt fagmiljø for første gangen og fargelæren.

Hva har du hatt mest bruk for av det du lærte under studietiden?

I flere av kursene vi hadde handlet det om å lære å se - i krokien, modelleringen og maleriet ble man drillet i ”å gjengi hva du ser og ikke hva du vet”. Dette er noe jeg bruker daglig i jobben min der jeg stadig skal gå in å bli kjent med og analysere nye miljøer eller planer.

Hva er ditt tips til Granum-studenter som vurderer å jobbe videre med design?

Våg å kjenne etter og fokuser på det som kiler litt ekstra i magen og vekker interessen hos deg. Å fordype eller spesialisere seg er ikke å stenge dører, men å gi seg selv muligheten til å virkelig mestre noe.