Skolestart høsten 2022

22 aug — 26 aug

Einar Granum045
Einar Granum Kunstfagskole på Vulkan i Oslo. Foto: Fartein Rudjord

MANDAG 22. AUGUST ER FØRSTE SKOLEDAG PÅ GRANUM, SKOLEÅRET 2022/2023.

Det nærmer seg studiestart, så her er i grove trekk programmet for oppstartsuka. Det blir lange dager, så husk gode sko, klær etter vær, matpakke og drikke.

PROGRAM FOR OPPSTARTSUKA

Mandag 22. august kl. 10.00 ønskes du velkommen til nytt skoleår. Det vil bli praktisk informasjon, utdeling av materialer, fotografering og faglig opplegg. Kl. 14.30 blir det felles grilling ute (værforbehold).

Tirsdag, onsdag og torsdag (kl. 9.00-15.00) vil det bli avholdt ulike sertifiseringskurs og turer i byen for å bli kjent med hverandre, lærerne, kunstinstitusjoner, gallerier og byen.

Fredag (kl. 9.00-15.00) møter du studiekoordinator, representanter for studentsamskipnaden SiO og Organisasjonen for Norske Fagskolestudenter (ONF). Det blir faddermøter og lærerpresentasjoner og helt til slutt en sen (kl. 14.00) felles lunsj i klasserommene.

Det er viktig at du møter opp første skoledag! Hvis du ikke har anledning til det, må du gi beskjed om det i forkant.

De som ikke møter opp eller gir beskjed, vil miste studieplassen til fordel for dem som står på vår venteliste.

Husk at du selv må søke støtte hos Lånekassen. Vi rapporterer tilstedeværelse til dem første skoledag, og da pleier de å betale ut lån og stipend innen få dager.

Skolen vår er tilknyttet Studentsamskipnaden SiO med en rekke tilbud for studenter i Oslo og Akershus, som studentbolig, helsetjenester, billig treningssenter osv. De arrangerer også studentslippet 3. – 9. september, som gir gratis tilgang til forskjellige aktiviteter, museer og lignende. Les mer på SiO.no.

SKOLERUTA 2022/2023

* Første skoledag etter sommerferien: mandag 22. august* Siste skoledag før jul: fredag 16. desember
* Juleferie: ukene 51, 52 og uke 1
* Første skoledag etter juleferien: mandag 9. januar
* Påskeferie: uke 14
* Første skoledag etter påskeferien: tirsdag 11. april
* Fridager i mai: mandag 1., onsdag 17., torsdag 18 og mandag 29. mai
* Siste skoledag: fredag 9. juni

TA KONTAKT MED OSS

Har du spørsmål eller vil bli bedre kjent med skolen vår, er det bare å ta kontakt på inntak@granum-kunstfagskole.no

Informasjon om åpne arrangementer hos oss som kveldskroki, utstillinger og Granumfestivalen annonseres på vår facebookside og instagramkonto.