Galleri GRANUM: "På Nytt"

29. februar 2024

2024 0219 Galleri Granum Logo Kvadrat
Studentutstillinger hver helg på Galleri GRANUM, Vulkan 15 (vegg-i-vegg med skolen).

✨Lørdag 2. mars 2024 åpner den første utstillingen på det nye Galleri GRANUM!✨

📢 "PÅ NYTT"

⏰Åpningstider: lørdag 2. mars kl. 12-16 & søndag 3. mars kl. 12-16

🏡Vulkan 15, vegg-i-vegg med skolen, Oslo

På nytt

Tekst skrevet av kurator og workshopholder Anne Weyer-Larsen

Tittelen på utstillingen referer til en ny vår, der alt spirer og gror atter en gang etter vinterens dvale. Det er andre eller fjerde semester for alle studenter på Einar Granum Kunstfagskole. Andreårsstudentene skal ut i den store verden etter dette semesteret og igjen starte på nytt, mens førsteårsstudentene begynner et nytt år etter dette i andre klasse.

Det lages nye arbeiderer og de fleste studentene bryner seg stadig på nye utfordringer i undervisningen. Og sist, men ikke minst, et nytt galleri etter VEKTA (#gallerivekta).

Vi er så heldige å få åpne dette nye galleriet med den første utstillingen «På Nytt». Generelt snakker vi om at det skjer en fornyelse. Noen synonymer til på nytt, er «atter», «forfra», «om igjen», «på ny frisk» og «forandre». Så får dere som lesere – og seere – kanskje noen egne tanker og refleksjoner rundt denne tittelen.

En gruppe på 16 studenter er plassert sammen. Alle valgte workshopen «utstillingspraksis» med meg (kurator og workshopholder Anne Weyer-Larsen). Det blir ingen god gruppeutstilling uten godt samarbeid og god dugnadsånd. Så for en gjeng dette er! Med mye energi, engasjement og gode samarbeidsevner, Der gruppens beste som helhet er blitt prioritert fremfor at enkeltpersonene har stått i fokus.

Stående applaus for denne gjengen!

Utstillere:

Maria Sæther Brohjem @mariabrohjem