Granumfestivalen 2023: Andra Iuliana Dobre VINTAGE-SJEF

31. mars 2023

Andra B
Andra Iuliana Dobre, vintage-sjef for Granumfestivalen 2023

Granumfestivalen er en årlig kunst- og kulturfestival som arrangeres av studenter ved Einar Granum Kunstfagskole. Årets festival byr på studentutstillinger, lokal live musikk, salg av studentproduserte vintage-klær og tegneserier, krokitegning med modell, ansiktsmaling for små og store, kafé på dagtid og bar på kvelden. Vi har snakket med årets vintage-sjef, granumstudent Andra Iuliana Dobre!

Navn: Andra Iuliana Dobre
Alder: 22
Klasse: 1b
Komitérolle: Vintage-sjef
Instagram: andra20011

Hvorfor er du med i festivalkomiteen for Granumfestivalen?

Jeg valgte å jobbe for Granumfestivalen fordi jeg vil være med å skape noe og få erfaring i et stort prosjekt.

Fortell litt om hva du jobber med for Granumfestivalen.

Jeg har hovedansvar for å holde en stand med salg av vintage-klær. Vi samarbeider for å få til festivalen og alle har veldig store ambisjoner til hvordan det skal bli til slutt.

Hvorfor valgte du å gå på Einar Granum Kunstfagskole?

Jeg valgte å studere ved Einar Granum for å utvikle meg selv som kunstner og finne mine sterke sider. Jeg likte også veldig godt programmet skolen har, og hadde lyst å prøve ut forskjellige ting, for å finne min retning innenfor kunst.

Hva er det beste du har lært – så langt – på Granum?

Jeg har lært mye grunnleggende, som proporsjoner, fargeteorier og kunsthistorie. Jeg har også fått muligheten til å prøve ut forskjellige teknikker og medier, og utviklet og forsterket mine kunstneriske egenskaper.

Har du noe tips til de som vurderer å søke på Granum?

Mitt tips til fremtidige søkere, er å være forberedt på lange dager og at dere ikke må ha masse kunnskap om kunst fra før.

-

Les mer om Granumfestivalen her: https://granum-kunstfagskole.no/events/granumfestivalen

-

I år samarbeider Oslo Open, Einar Granum Kunstfagskole og ØST KUNST om aktiviteter for barn, unge og voksne. Vi har som felles mål at alle skal ha mulighet til å skape og å oppleve kunst. Vi vil bidra til å senke terskelen for å bli en del av kunstfeltet, for fremtidens kunststudenter, kunstnere og publikum.

Lørdag 22. april kan du besøke åpne atelier under Oslo Open, delta i utstillinger, konserter og aktiviteter under Granumfestivalen, og være med på workshops og konsert på Barnas Kunztdag, i regi av ØST KUNST. Årets ØST KUNSTfestival er 21.-27. april. Oslo Open holder åpne atelierer lørdag 22. og søndag 23. april.