Granumfestivalen 2023: Leandro Jarl Yanez Munch MUSIKKSJEF

18. april 2023

Leandro
Leandro Jarl Yanez Munch, musikksjef for Granumfestivalen 2023.

Granumfestivalen er en årlig kunst- og kulturfestival som arrangeres av studenter ved Einar Granum Kunstfagskole. Årets festival byr på studentutstillinger, lokal live musikk, salg av studentproduserte vintage-klær og tegneserier, krokitegning med modell, ansiktsmaling for små og store, kafé på dagtid og bar på kvelden. Vi har snakket med årets musikksjef, granumstudent Leandro Jarl Yanez Munch!

Navn: Leandro Jarl Yanez Munch
Alder: 22
Klasse: 2a
Komitérolle: Musikksjef
Instagram: firstprice_munch

Hvorfor er du med i festivalkomiteen for Granumfestivalen?

Jeg er med i festivalkomiteen fordi jeg har lyst til å skape og å være en del av selve festivalen.

Fortell litt om hva du jobber med for Granumfestivalen.

Jeg har ansvar for musikken som skal spille på festivalen i tillegg har jeg ansvar for maten. Jeg digger både musikk og mat så jeg har satt mye tid å velge ut det beste! Jeg vil få til en konsert med varierte band og artister, om det er hiphop eller punk rock. Dette er en festival for alle!

Hvorfor valgte du å gå på Einar Granum Kunstfagskole?

Grunnen til at jeg begynte å gå på Einar Granum Kunstfagskole var for å lære nye teknikker samt gå i dybden på forskjellige felt som for eksempel. Diverse støpeteknikker eller papirkollasj.

Hva er det beste du har lært – så langt – på Granum?

Jeg samarbeider hver gang jeg får muligheten og syntes det er spennende å skape ting sammen. Samtidig er det også viktig å lære seg selv å jobbe selvstendig om det er med kunst eller andre ting.

Har du noe tips til de som vurderer å søke på Granum?

Hvis jeg skulle gitt noen tips til kommende elever er at det viktigste med å gå her er at du skal lære og å utvikle deg selv. Husk å ha det gøy da!

-

Les mer om Granumfestivalen her: https://granum-kunstfagskole.no/events/granumfestivalen

-

I år samarbeider Oslo Open, Einar Granum Kunstfagskole og ØST KUNST om aktiviteter for barn, unge og voksne. Vi har som felles mål at alle skal ha mulighet til å skape og å oppleve kunst. Vi vil bidra til å senke terskelen for å bli en del av kunstfeltet, for fremtidens kunststudenter, kunstnere og publikum.

Lørdag 22. april kan du besøke åpne atelier under Oslo Open, delta i utstillinger, konserter og aktiviteter under Granumfestivalen, og være med på workshops og konsert på Barnas Kunztdag, i regi av ØST KUNST. Årets ØST KUNSTfestival er 21.-27. april. Oslo Open holder åpne atelierer lørdag 22. og søndag 23. april.