Granumfestivalen 2023: Yaquelin Eriksen DEKOR-SJEF

31. mars 2023

Yaquelin
Yaquelin Eriksen, dekor-sjef for Granumfestivalen 2023

Granumfestivalen er en årlig kunst- og kulturfestival som arrangeres av studenter ved Einar Granum Kunstfagskole. Årets festival byr på studentutstillinger, lokal live musikk, salg av studentproduserte vintage-klær og tegneserier, krokitegning med modell, ansiktsmaling for små og store, kafé på dagtid og bar på kvelden. Vi har snakket med årets dekor-sjef, granumstudent Yaquelin Eriksen!

Navn: Yaquelin Eriksen
Alder: 55
Klasse: 1c
Komitérolle: Dekor-sjef
Instagram: yaqueriksen

Hvorfor er du med i festivalkomiteen for Granumfestivalen?

Det er spennende å være med i komitéarbeidet og få lov til å representere skolen og organisere denne festen. Granumfestivalen er en velfortjent fest etter flere måneder med intenst skolearbeid.

Fortell litt om hva du jobber med for Granumfestivalen.

I komiteen jobber jeg med dekor. Arbeidet er variert. En del fysisk arbeid som å forflytte ting og sånt. Målet er å "redesigne" skolen til en festivalsituasjon. Arbeidet går på å koordinere samarbeidet mellom de forskjellige aktørene (medstudenter og lærere) som også skal bidra til utsmykningen av skolen.

Hvorfor valgte du å gå på Einar Granum Kunstfagskole?

Jeg valgte å gå på Einar Granum fordi jeg har interesse for kunst generelt og billedkunst spesielt.

Hva er det beste du har lært – så langt – på Granum?

Jeg har lært mye i dette skoleåret. Jeg har lært å jobbe med grafikk og tresnitt, blant annet. Jeg har lært å fremkalle bilder på papir. Jeg har lært å jobbe på snekkerverkstedet. Og jeg har lært mye om fargeteori, perspektiver og komposisjon.

Har du noe tips til de som vurderer å søke på Granum?

Om du vil studere kunst, er Einar Granum skolen å anbefale. Det er aldri for sent til å sitte på skolebenken igjen.

-

Les mer om Granumfestivalen her: https://granum-kunstfagskole.no/events/granumfestivalen

-

I år samarbeider Oslo Open, Einar Granum Kunstfagskole og ØST KUNST om aktiviteter for barn, unge og voksne. Vi har som felles mål at alle skal ha mulighet til å skape og å oppleve kunst. Vi vil bidra til å senke terskelen for å bli en del av kunstfeltet, for fremtidens kunststudenter, kunstnere og publikum.

Lørdag 22. april kan du besøke åpne atelier under Oslo Open, delta i utstillinger, konserter og aktiviteter under Granumfestivalen, og være med på workshops og konsert på Barnas Kunztdag, i regi av ØST KUNST. Årets ØST KUNSTfestival er 21.-27. april. Oslo Open holder åpne atelierer lørdag 22. og søndag 23. april.