Lansering av "Fagskolestudentenes stortingsmelding" på Granum

08. mai 2024

Einar Granum12
Lansering av "Fagskolestudentenes stortingsmelding" på Granum, 13.-15. mai 2024. Foto: Fartein Rudjord

Organisasjonen for Norske Fagskolestudenter (ONF) inviterer til lanseringen av studentenes egen "stortingsmelding" og fagskolestudentenes kunstutstilling på Einar Granum Kunstfagskole i mai 2024. Mandag 13. mai kommer statssekretær Ivar B. Prestbakmo (Sp) til Granum for å motta studentmeldingen.

⏰Lansering med statssekretæren mandag 13. mai kl. 10 (kunstutstillingen er åpen 13.-15. mai, hver dag fra kl. 9 til 15)
🏡Einar Granum Kunstfagskole, Vulkan 17 Oslo

Leder Thea Tuset er tidligere granumstudent og har sammen med sine kollegaer i ONF planlagt et storstilt tredagers program her på Granum.

Overrekkelsen av «Fagskolestudentenes stortingsmelding», fagskolestudentenes kunstutstilling og arrangementene på Granum, er ONFs måte å spille inn viktige saker til stortingsmeldingen om Høyere Yrkesfaglig Utdanning som kommer i 2025.

Det vil også bli et digitalt galleri på nett. Les mer om ONF og arrangementene her: Fagskolestudentenes kunstutstilling (fagskolestudent.no) (klikk på lenken)

ONFs program og aktiviteter på Einar Granum Kunstfagskole

Fagskolestudentenes Kunsutstilling står i tre dager, i tillegg til et tettpakket program:

Mandag 13. mai
-10:00 Åpning og lansering av Fagskolestudentmeldingen
-10:00-10:20 Åpningstale og innledning v/Leder Thea Tuset
-10:20:10:30 Overrekkelse av Stud.meld 1 til regjeringen v/Statssekretær Ivar Prestbakmo
- 10:30-10:45 Kulturelt innslag
-17:00 Kurs i blomsterdekorering v/Ingrid Marie Aarre (Varighet 1,5 time til 18:30)

Tirsdag 14. mai
-08:00 Frokostmøte (2 timer til 10:00) “Hva vil vi med det høyere utdanningssystemet fremover” Jon Furholt fra NIFU innleder om NKR, og Runa Fiske fra LO-student leder panel med:
*Kristoffer Andreas Haugen, Leder Unio-studentene