Skolestart høsten 2023

21 aug — 1 okt

Einar Granum Tegning16
Tegneutstyr. Foto: Fartein Rudjord

MANDAG 21. AUGUST ER FØRSTE SKOLEDAG PÅ GRANUM, SKOLEÅRET 2023-24.

Det nærmer seg studiestart, så her er i grove trekk programmet for oppstartsuka. Det blir lange dager, så husk gode sko, klær etter vær, matpakke og drikke.

PROGRAM FOR OPPSTARTSUKA

Mandag 21. august kl. 10.00 ønskes du velkommen til nytt skoleår. Det vil bli praktisk informasjon, utdeling av materialer, fotografering og faglig opplegg. For 1. året blir det holdt en forelesning om historien til Einar Granum Kunstfagskole av Pierre Lionel Matte.

Kl. 14.30 blir det felles grilling ute (værforbehold).

Tirsdag, onsdag og torsdag (kl. 9.00/10.00-14.00) vil det bli avholdt ulike sertifiseringskurs og turer i byen for å bli kjent med hverandre, lærerne, kunstinstitusjoner, gallerier og byen. For 1. året blir det også fadderopplegg etter skoletid.

Fredag (kl. 10.00-15.00) møter 1. året studiekoordinator, representanter for studentsamskipnaden SiO. Det blir faddermøter og lærerpresentasjoner og helt til slutt en sen (kl. 14.00) felles lunsj i klasserommene. 2. året starter dagen medlærerpresentasjoner gør det blir informasjon om emner og emnevalg, og selvfølgelig en sen (kl. 14.00) felles lunsj i klasserommene.

Det er viktig at du møter opp første skoledag! Hvis du ikke har anledning til det, må du gi beskjed om det i forkant. De som ikke møter opp eller gir beskjed, vil miste studieplassen til fordel for de som står på vår venteliste.

Husk at du selv må søke støtte hos Lånekassen. Vi rapporterer tilstedeværelse til dem første skoledag, og da pleier de å betale ut lån og stipend innen få dager.

Skolen vår er tilknyttet Studentsamskipnaden SiO med en rekke tilbud for studenter i Oslo og Akershus, som studentbolig, helsetjenester, billig treningssenter. De arrangerer også Studentslippet 2. – 8. september (klikk på lenken), som gir gratis tilgang til forskjellige aktiviteter, museer og lignende. Les mer på SiO.no (klikk på lenken).

Du får også en e-post med klasseinndeling og faddergrupper.

Vi gleder oss til å se dere! 😊

SKOLERUTA 2023-24

* Første skoledag etter sommerferien: mandag 21. august

* Siste skoledag før jul: fredag 15. desember

* Juleferie: ukene 51, 52 og uke 1

* Første skoledag etter juleferien: mandag 8. januar

* Påskeferie: uke 13

* Første skoledag etter påskeferien: tirsdag 2. april

* Studieturer: 15.-19. april (med forbehold om endringer)

* Granumfestivalen 2024: lørdag 27. april

* Fridager i mai: onsdag 1., torsdag 9., fredag 17., mandag 20.

* Vårutstillingen 2024: fredag 31. mai

* Sensur avgangsstudenter: tirsdag 4. og onsdag 5. juni (med forbehold om endringer)

* Siste skoledag: fredag 7. juni

TA KONTAKT MED OSS

Har du spørsmål eller vil bli bedre kjent med skolen vår, er det bare å ta kontakt på inntak@granum-kunstfagskole.no

Informasjon om åpne arrangementer hos oss som Kveldskroki på Granum, Kunstdykk på Granum, studentutstillinger på Galleri VEKTA og Granumfestivalen annonseres på vår facebookside og instagramkonto.