Charlotte Sh

Charlotte Tjomsland

Pedagogisk utviklingsansvar og materialformidler

Charlotte er utdannet faglærer i kunst- og håndverk ved Høgskolen i Oslo- og Akershus og Faculdad de Bellas Artes i Valencia. Hun tok for seg tverrfaglig formidling av samtidsfotografiet i sin masteravhandling "Det tenkende øyet : en undersøkelse av samtidsfotografi som kunstdidaktisk potensiale i kunst og håndverksfaget" (2012). Hun har fordypet seg i grafiske trykketeknikker og fotografi, samt emner som psykologi, sosialantropologi, etikk og spansk. Hun har jobbet som rådgiver på OsloMet og formidlet og kuratert kunst i gallerier som Galleri Brandstrup og Galleri Semmingsen. De siste årene har hun undervist i kunstfag på ungdomstrinnet og veiledet kunstfagstudenter fra OsloMet.

Hun er også billedkunstner, de siste årene har hun jobbet mest med fotografi og temaer knyttet til identitet, etnisitet, familie og barndom.