Granumfestivalen 2023: Ema Niuniavaite PR-SJEF

31. mars 2023

Ema

Granumfestivalen er en årlig kunst- og kulturfestival som arrangeres av studenter ved Einar Granum Kunstfagskole. Årets festival byr på studentutstillinger, lokal live musikk, salg av studentproduserte vintage-klær og tegneserier, krokitegning med modell, ansiktsmaling for små og store, kafé på dagtid og bar på kvelden. Vi har snakket med årets PR-sjef, granumstudent Ema Niuniavaite!

Navn: Ema Niuniavaite
Alder: 21
Klasse: 1c
Komitérolle: Markedsføring (PR-sjef) sammen med Sheila Mai Del Socorro Salas
Instagram: ema.n.art

Hvorfor er du med i festivalkomiteen for Granumfestivalen?

Jeg ønsket å jobbe med Granumfestivalen fordi det hørtes gøy ut. Var nysgjerrig på hvordan man planlegger store festivaler.

Fortell litt om hva du jobber med for Granumfestivalen.

Jeg markedsfører, sammen med Sheila Mai Del Socorro Salas. Vi samarbeider med alle i komiteen, og målet vårt er å markedsføre så mye som mulig så vi får mye folk på besøk i festivalen.

Hvorfor valgte du å gå på Einar Granum Kunstfagskole?

Jeg valgte å søke Granum, fordi det er en anerkjent skole med gode lærere og grundige innføringer i ulike teknikker.

Hva er det beste du har lært – så langt – på Granum?

Det beste hittil er fargeteori og hvordan å jobbe med valører som hjelper å skape form og rom i et bilde.

Har du noe tips til de som vurderer å søke på Granum?

Bare søk! Du kommer ikke til å angre!

-

Les mer om Granumfestivalen her: https://granum-kunstfagskole.no/events/granumfestivalen

-

I år samarbeider Oslo Open, Einar Granum Kunstfagskole og ØST KUNST om aktiviteter for barn, unge og voksne. Vi har som felles mål at alle skal ha mulighet til å skape og å oppleve kunst. Vi vil bidra til å senke terskelen for å bli en del av kunstfeltet, for fremtidens kunststudenter, kunstnere og publikum.

Lørdag 22. april kan du besøke åpne atelier under Oslo Open, delta i utstillinger, konserter og aktiviteter under Granumfestivalen, og være med på workshops og konsert på Barnas Kunztdag, i regi av ØST KUNST. Årets ØST KUNSTfestival er 21.-27. april. Oslo Open holder åpne atelierer lørdag 22. og søndag 23. april.