Granumfestivalen 2023: Sheila Mai Del Socorro Salas PR-SJEF

31. mars 2023

Sheila
Sheila Mai Del Socorro Salas, PR-sjef for Granumfestivalen 2023

Granumfestivalen er en årlig kunst- og kulturfestival som arrangeres av studenter ved Einar Granum Kunstfagskole. Årets festival byr på studentutstillinger, lokal live musikk, salg av studentproduserte vintage-klær og tegneserier, krokitegning med modell, ansiktsmaling for små og store, kafé på dagtid og bar på kvelden. Vi har snakket med årets PR-sjef, granumstudent Sheila Mai Del Socorro Salas!

Navn: Sheila Mai Del Socorro Salas
Alder: 24
Klasse: 1c
Komitérolle: Markedsføring (PR-sjef) sammen med Ema Niuniavaite
Instagram: sheilamaisalas

Hvorfor er du med i festivalkomiteen for Granumfestivalen?

Jeg ville være med på Granumfestivalen fordi det virket veldig gøy å være med på å planlegge dette og få nye erfaringer.

Fortell litt om hva du jobber med for Granumfestivalen.

Jeg jobber med markedsføring og jobber tett med Ema Niuniavaite men også alle i komiteen. Ønsker å bygge på mine erfaringer med markedsføring, sosiale medier og tiltrekke forskjellige folk til festivalen/skolen, uansett bakgrunn, alder eller påvirkninger. Jeg lærer underveis ved å prøve forskjellige verktøy innenfor sosiale medier, som er veldig gøy og spennende.

Hvorfor valgte du å gå på Einar Granum Kunstfagskole?

Jeg valgte å gå på Granum fordi jeg har alltid vært glad i kunst og ønsket ny forandring i hverdagen min og innså at kunst var det jeg ville drive med. Da valgte jeg å søke Einar Granum, for hver uke har du forskjellige kurs med forskjellige medium der du får tett oppfølging og innser senere hvor fort du har forbedret deg, og det er veldig gøy!

Hva er det beste du har lært – så langt – på Granum?

Det beste jeg har lært fra Granum er å forstå hvordan man tegner, hvordan man maler og driver med tredimensjonalt. Det er det beste med første året for du får prøve ut alt og du lærer av de beste kunstnere.

Har du noe tips til de som vurderer å søke på Granum?

Bare hopp ut i det! Jeg nølte men tenkte, dette er noe jeg trives med og det skader ikke å søke. Man kommer til å møte dyktige kunstnere og alle på skolen har forståelse for hverandre som gjør det til et godt miljø. Lykke til og håper vi ses <3

-

Les mer om Granumfestivalen her: https://granum-kunstfagskole.no/events/granumfestivalen

-

I år samarbeider Oslo Open, Einar Granum Kunstfagskole og ØST KUNST om aktiviteter for barn, unge og voksne. Vi har som felles mål at alle skal ha mulighet til å skape og å oppleve kunst. Vi vil bidra til å senke terskelen for å bli en del av kunstfeltet, for fremtidens kunststudenter, kunstnere og publikum.

Lørdag 22. april kan du besøke åpne atelier under Oslo Open, delta i utstillinger, konserter og aktiviteter under Granumfestivalen, og være med på workshops og konsert på Barnas Kunztdag, i regi av ØST KUNST. Årets ØST KUNSTfestival er 21.-27. april. Oslo Open holder åpne atelierer lørdag 22. og søndag 23. april.