Kunstdykk på Granum høsten 2020

15 sep — 8 des

Kunstdykk
Utsnitt fra den Bossche: «An Artist's Studio» (1700-1715). Kilde: Wikimedia Commons

Få ting er bedre enn å betrakte kunstverk og høre historier fortalt av ekte mennesker som brenner for det de driver med. Fire tirsdagskvelder denne høsten, mellom kl. 18.00–19.30 inviterer vi ulike kunstnere til å presentere seg selv og sitt kunstneriske virke.

Hvert år uteksamineres det mange kunstnere her i Norge. Hva skjer etter at skoleringen er ferdig og de står på egne bein? Hvordan klarte de å få til sin første utstilling, sin andre og tiende? Noen har kanskje noen tips på lur. Vi vil få innblikk i kunstnere i alle aldre, men felles for disse er deres kløktige arbeidsmåte.

Du vil, disse utvalgte tirsdagskveldene, møte kunstnere som har utmerket seg på et eller annet vis, som har klart å ta et eller flere steg videre. Hva dette består i gjenstår å se – vel møtt! Arrangementet er gratis og åpent for alle. Enkel bevertning. NB: Arrangementet vil bli filmet og muligens legges ut på vår nettside (facebook) i etterkant.

Se arrangementet på Facebook.

Samtalene ledes av kunsthistoriker og formidler Hilde Hernes. Hilde er lærer i kunsthistorie for studentene på 1. år ved Einar Granum Kunstfagskole.

Høstens kunstdykk-kunstnere:

22.9. - Geir Yttervik

13.10 - Anja Dahle Øverbye

17.11. - Ann Iren Buan (Kun digitalt, livesending på Facebook)

15.12. - Johanna Zwaig (Kun digitalt, livesending på Facebook)

Påmelding påkrevet

Av smittevernhensyn vil det være begrensede plasser på dette arrangementet. Du melder deg på her: (lenke kommer når arrangementet næremer seg)

Skolen fører strenge smitteverntiltak. Alle besøkende skal følge grunnreglene for smittevern:

- Syke personer skal holde seg hjemme.
- Vask hendene ved ankomst.
- Hold god hostehygiene.
- Hold minst 1 meters avstand.

Kunstdykk med Geir Yttervik

Kunstdykk med Anja Dahle Øverbye