Kunstdykk på Granum høsten 2021

14 sep — 7 des

Kunstdykk
Utsnitt fra den Bossche: «An Artist's Studio» (1700-1715). Kilde: Wikimedia Commons

FÅ TING ER BEDRE ENN Å BETRAKTE KUNSTVERK OG HØRE HISTORIER FORTALT AV EKTE MENNESKER SOM BRENNER FOR DET DE DRIVER MED.

Hvert år uteksamineres det mange kunstnere her i Norge. Hva skjer etter at skoleringen er ferdig og de står på egne bein? Hvordan klarte de å få til sin første utstilling, sin andre og tiende? Noen har kanskje noen tips på lur. Vi vil få innblikk i kunstnere i alle aldre, men felles for disse er deres kløktige arbeidsmåte.

På grunn av koronasituasjonen vil høstens første kunstdykk være tilgjengelig "live" kun for nåværende Granum-studenter. Andre kan følge kunstdykket digitalt, uka etter. Se egne arrangementer på skolens Facebook-side, for de digitale versjoner. Vi holder på med digitale versjoner avhengig av koronasitusjonen.

Se tidligere kunstdykk på Einar Granum Kunstfagskoles YouTube-kanal.

Samtalene ledes av kunsthistoriker og formidler Hilde Hernes. Hilde er lærer i kunsthistorie for studentene på 1. år ved Einar Granum Kunstfagskole.

Kunstdykkere høsten 2021:

21. september – Pierre Lionel Matte

9. november – Admir Batlak

23. november – Aurora Passero

7. desember – Anne Guro Larsmo (UTSETTES TIL VÅREN 2022)