Veien videre: Øyunn Bryn

14. januar 2020

Øyunn Bryn
Tidligere student Øyunn Bryn. Foto: privat

Tidligere student Øyunn Bryn er prosjektleder og kunstner og driver Galleri Kladden og Stampen Kulturhus. - Sett deg klare mål, er hennes råd.

ALDER: 30
UTDANNELSE: Einar Granum Kunstfagskole (2013-2014), Forfatterstudiet i Bø (2012-2013), Emergence School of Leadership (2014-2015)
YRKE: Prosjektleder og kunstner
NETTSIDE: gallerikladden.com

Hvorfor valgte du Einar Granum Kunstfagskole?

Jeg ønsket og utvikle meg innen klassiske kunstprinsipper.

Hva er dine beste minner fra studietiden på Granum?

Kunsthistorie med Pierre (Lionel Matte)!

Hva har du hatt mest bruk for av det du lærte under studietiden?

Akttegning! Jeg holder selv kurs. :)

Jeg har vært prosjekleder for utallige prosjekter men hovedsakelig er det vel drift av Galleri Kladden og Stampen Kulturhus som er de mest aktuelle i nyere tid. Jeg endte opp der ved å starte for meg selv etter å ha jobbet med prosjketer der kunst og det kommersielle kommer sammen blant annet under Sommerøya musikkfestival.

Hva er ditt tips til Granum-studenter som vurderer å jobbe videre med kunst?

Sett deg klare mål for ditt videre kunstneriske virke. Hva er problemet du ønsker å løse, og hva vil du belyse? Og sett deg inn i momsregler!